ПЕДАГОГІЧНІ ПРАВИЛА В РОБОТІ З ГІПЕРАКТИВНИМИ ДІТЬМИ
- демонструвати спокійну поведінку, уникати слів типу «ні», «не можна» (краще говорити як треба, як можна);
- стосунки з дитиною будувати на довірі і взаєморозумінні.
- Організація режиму дня і місця для занять, відпочинку. Чим частіше з гіперактивною дитиною повторювати звичний для неї розпорядок дій, тим краще це буде позначатися на її стані.
- Використання системи заохочень, підтримки і винагород.
- Дізнатися про рекомендації спеціалістів, які працюють з дитиною
- Зменшити до мінімуму, а краще взагалі виключити використання дитиною різних гаджетів, комп’ютера, телевізора.
- З дитиною важливо встановити контакт, звертаючись до неї з якимось проханням, необхідно дивитися йому в очі, а не звертатися «в нікуди». Якщо слів малюкові недостатньо, дорослий має доторкнутися, повернути дитину до себе. Потрібно максимально усунути все, що може завадити контакту (іграшки, музика, телевізор тощо).
- Закон постійності правил. Існують правила поведінки і вони завжди постійні. Ці правила повинні бути зрозумілими для дитини, конкретними та здійсненними.
- Порядок і безпека. Для гіперактивних дітей правила надзвичайно важливі. Батьки повинні зробити все, щоб максимально убезпечити малюка.
- Батьки досить часто лають своїх дітей, настільки часто, що іноді зовсім перестають помічати якісь дитячі успіхи. Між тим, для гіперактивних дітей (та й для звичайних теж) дуже важливо, щоб батьки хвалили їх за якісь, хоч і незначні, успіхи. Особливо важливий олімпійський принцип для гіперактивних дітей – не перемога, а участь.
- Завдання батьків – знайти у дитини ті особливості, в яких вона проявляється найкращим чином і розвивати ці здібності (танці, гімнастика, малювання, ліплення, спів і так далі). Це дасть їй можливість почуватися успішною, в чомусь кращою.
- Надлишок енергії потрібно вміти направляти в потрібне русло.
- Змінювати види діяльності – за активними мають бути пасивні, спокійні, релаксуючі. День завершувати спокійними справами, медитацією, дихальними вправами. За 2-3 години до сну – ніяких активних, емоційних ігор.
«Швидка допомога» при
спілкуванні з гіперактивною дитиною:
- Запропонувати вибір (іншу можливу на даний момент діяльність).
- Відвернути увагу дитини від її капризів
- Поставити несподіване запитання.
- Відреагувати несподіваним для дитини чином (пожартувати, повторити дії дитини).
- Не карати, а просити, (але не підлещуватись).
- Вислухати те, що хоче сказати дитина (в іншому випадку вона вас не почує).
- Автоматично тими самими словами повторювати багаторазово своє прохання (нейтральнім тоном).
- Не наполягати на тому, щоб дитина вибачилась негайно. У стані збудження вона навряд чи почує і зрозуміє вас. Варто зачекати, поки вона заспокоїться, і тільки тоді вести з нею бесіду, пояснювати.
Арт терапія для дошкільнят як метод роботи з гіперактивними дітьми
Арт-терапія –
найбільш ефективний метод розвитку та корекції поведінки гіперактивних дітей.
Вона не покликана навчити дитину ліплення, малювання чи іншої художньої
діяльності, її завдання – вирішити проблеми моторики, емоційно-вольової та
сенсорної сфери.
Завдання вихователя
при роботі з гіперактивною дитиною – направити енергію в конструктивне русло,
допомогти розслабитися і розкритися, озвучити і відпустити свої страхи.
Заняття з арт-терапії,
будуються на певних принципах:
Немає коментарів:
Дописати коментар